Project Description

Hoe krijgen we onze verkopers enthousiast?

De opdracht: Verkoopadviseurs waren voorafgaand aan de introductietraining van een nieuw model niet heel enthousiast over de auto. Men had de auto op de website en nieuwsbrieven gezien. Op basis van de foto’s en beelden (2D) viel de auto tegen. Maar vanaf het moment dat men de auto in het echt (3D) zag, nam het enthousiasme snel toe. Hoe zorgen we ervoor dat de verkopers hun enthousiasme overbrengen op de klant?

Het resultaat: De workshop Markt en Klant draaide om bewustwording en creativiteit. De belangrijkste bewustwording: de klant gaat aan de basis van zijn koopproces uit van dezelfde 2D informatie als de verkopers. Dus hoe kun je de klant verleiden tot een 3D of zelfs 4D model-beleving?

Alle verkoopadviseurs dachten uiterst creatief na over de eerste zinnenprikkelende indruk.  Opvallend aan hun ideeën: de beste oplossingen kosten weinig geld. Ze vragen vooral lef, pro-activiteit en inzicht in waar men de klant het best kan bereiken… en dat is zelden in de showroom.

Alle ideeën zijn na de allerlaatste workshop van de laatste trainingsdag verzameld en overhandigd aan de Directeur Marketing. Deze nam alle ideeën trots aan met de belofte om deze te delen met het complete verkoopgilde in Nederland vanuit het kader: Ons voor Ons.

“De workshop was anders dan anders en daardoor stiekem veel leuker.”
Ervaren verkoopadviseur

Project Details