Hoe krijgen we onze klanten enthousiast?

Hoe krijgen we onze klanten enthousiast?

  • Posted by Jennemieke Snijders
  • On 16 april 2018
  • 0 Comments
Hoe krijgen we onze klanten enthousiast? De opdracht: “Dit is de truck is we moeten hebben!” Aan AutomotivePlus de vraag om in een sessie van 2 uur dit gevoel bij (potentiële) klanten op te wekken. Per workshop namen 20 transportondernemers met een totaal wagenpark tussen de 1.500 en 3.000 voertuigen deel. Deze uitdaging gingen we, […]
Read More
 
Hoe halen we meer uit klantcontact?

Hoe halen we meer uit klantcontact?

  • Posted by Jennemieke Snijders
  • On 16 april 2018
  • 0 Comments
Hoe halen we meer uit klantcontact?   De opdracht: Help onze mensen van Sales en After Sales om meer uit klantcontact te halen. Het resultaat: Alle Fiat verkopers en Service Adviseurs bezochten het prachtige Klarenbeek voor de introductietraining van de Fiat 500L Living & Trekking. Tijdens de training stonden interactie en klantcontact centraal. Om betrokkenheid […]
Read More
 
Hoe verbeteren we het financieel inzicht van onze mensen?

Hoe verbeteren we het financieel inzicht van onze mensen?

  • Posted by Jennemieke Snijders
  • On 16 april 2018
  • 0 Comments
Hoe verbeteren we het financieel inzicht van onze mensen? De opdracht: Leer het middenkader om een dealerbedrijf te runnen. Het resultaat: In de dealersimulatie draaiden deelnemers zelf aan de knoppen van een virtueel autobedrijf. Het financieel inzicht verbeterde daarmee. Om het rendement te verhogen met (tienden van) procenten, is alleen sturen op onderbuikgevoelens niet voldoende. […]
Read More
 
Hoe optimaliseren we ons voorraadbeheer?

Hoe optimaliseren we ons voorraadbeheer?

  • Posted by Jennemieke Snijders
  • On 16 april 2018
  • 0 Comments
Hoe optimaliseren we ons voorraadbeheer? De opdracht: Leer onze partsmanagers om de onderdelenvoorraad te optimaliseren. Het resultaat: De dealeigenaar wilde minder kapitaalbeslag door reductie van de onderdelenvoorraad. Klanten en monteurs wensten maximale beschikbaarheid van onderdelen. Dankzij de training is balans ontstaan in het voorraadbeheer. Alle deelnemers beseffen nu: dat 100% leveringsgraad niet haalbaar is. dat […]
Read More
 
Hoe vergroten we het dealerrendement?

Hoe vergroten we het dealerrendement?

  • Posted by Jennemieke Snijders
  • On 16 april 2018
  • 0 Comments
Hoe vergoten we het dealerrendement? De opdracht: Vergroot de invloed van werkplaatschefs op het dealerrendement. Resultaat: Voorafgaand aan de training dacht meer dan de helft van de deelnemers dat de gemiddelde merkdealer meer dan 10% rendement maakt! Inmiddels weten de medewerkers van merkdealers wat dealerrendement werkelijk betekent en welke invloed zij daarop hebben. “Dat dealermedewerkers […]
Read More
 
Hoe krijgen we onze verkopers enthousiast?

Hoe krijgen we onze verkopers enthousiast?

  • Posted by Jennemieke Snijders
  • On 16 april 2018
  • 0 Comments
Hoe krijgen we onze verkopers enthousiast? De opdracht: Verkoopadviseurs waren voorafgaand aan de introductietraining van een nieuw model niet heel enthousiast over de auto. Men had de auto op de website en nieuwsbrieven gezien. Op basis van de foto’s en beelden (2D) viel de auto tegen. Maar vanaf het moment dat men de auto in […]
Read More
 
Hoe zorgen we dat onze mensen efficiënt werken?

Hoe zorgen we dat onze mensen efficiënt werken?

  • Posted by Jennemieke Snijders
  • On 16 april 2018
  • 0 Comments
Hoe zorgen we dat onze mensen efficiënt werken? De opdracht: Zorg dat onze mensen efficiënte en klantgerichte werkprocessen daadwerkelijk toepassen binnen onze dealerorganisatie. Doel: tijdsbesparing en daardoor meer aandacht voor de klant. Het resultaat: Het vooroordeel ‘dat klopt theoretisch allemaal wel, maar in de praktijk kan dat niet’ haalden we weg door leiding te nemen. […]
Read More
 
Hoe zorgen we voor automatische klantenbinding?

Hoe zorgen we voor automatische klantenbinding?

  • Posted by Jennemieke Snijders
  • On 16 april 2018
  • 0 Comments
Hoe zorgen we voor automatische klantenbinding? De opdracht: Zorg dat alle voertuigen vanaf de aflevering gekoppeld zijn aan internet, zodat de onderhoudsbehoefte automatisch binnenkomt bij de dealerbedrijven. En zorg dat dealers daarna proactief klanten benaderen om de afspraken te plannen. Om de technische oplossing daadwerkelijk te benutten, bedachten we een implementatieplan. Met focus op de […]
Read More
 
Hoe maken we van medewerkers merk-ambassadeurs?

Hoe maken we van medewerkers merk-ambassadeurs?

  • Posted by Jennemieke Snijders
  • On 16 april 2018
  • 0 Comments
Hoe maken we van medewerkers merk-ambassadeurs? De opdracht: Waarom bestaan we? Welke ervaring willen we klanten bieden? Waar komen we vandaan? Waar staan we nu? Waar gaan we naar toe? Wat is de rol van medewerkers hierin? Welk gedrag past bij onze merken? Zorg dat alle nieuwe medewerkers met direct klantencontact weten waar onze organisatie […]
Read More
 
Hoe kunnen we het voorraadmanagement positief beïnvloeden?

Hoe kunnen we het voorraadmanagement positief beïnvloeden?

  • Posted by Jennemieke Snijders
  • On 16 april 2018
  • 0 Comments
Hoe kunnen we het voorraadmanagement positief beïnvloeden? De opdracht: Zorg dat de dealerdirectie echt begrijpt wat er in onze vestigingen op het gebied van voorraadmanagement speelt. De dealerdirectie werd uitgenodigd om op gevoel de betekenis van de kengetallen in te schatten. Om er vervolgens – met hulp van nieuwsgierig makende voorbeelden – achter te komen […]
Read More