Project Description

Hoe zorgen we voor automatische klantenbinding?

De opdracht: Zorg dat alle voertuigen vanaf de aflevering gekoppeld zijn aan internet, zodat de onderhoudsbehoefte automatisch binnenkomt bij de dealerbedrijven. En zorg dat dealers daarna proactief klanten benaderen om de afspraken te plannen.

Om de technische oplossing daadwerkelijk te benutten, bedachten we een implementatieplan. Met focus op de vraag: wat heeft een dealerbedrijf nodig om de technische oplossing daadwerkelijk in de praktijk te brengen? We zijn top-down te werk gegaan: eerst vroegen we directies om commitment en maakten we elk implementatieplan dealerspecifiek. Vervolgens trainden we samen met de directie de medewerkers van Sales en After Sales. Hands-on en praktisch.

Het resultaat: een aantoonbaar hogere retentie. Klanten kiezen vaker voor de dealer wat betreft onderhoud en reparatie.

“We moesten altijd ‘hopen’ dat een klant ons benaderde. Nu informeert het voertuig ons en kunnen we de klant zelf benaderen op precies het juiste moment. Dat scheelt zo veel in het aantal afspraken.”
Service Adviseur

Project Details