Project Description

Hoe zorgen we dat onze mensen efficiënt werken?

De opdracht: Zorg dat onze mensen efficiënte en klantgerichte werkprocessen daadwerkelijk toepassen binnen onze dealerorganisatie. Doel: tijdsbesparing en daardoor meer aandacht voor de klant.

Het resultaat: Het vooroordeel ‘dat klopt theoretisch allemaal wel, maar in de praktijk kan dat niet’ haalden we weg door leiding te nemen. Door te zorgen dat iedereen de werkwijze kent en werkelijk uitvoert. Dat deden we met een uitgekiende combinatie van middelen, beslissers, brede aanpak, training, consultancy, coaching, certificering en borging. Vestigingen werken nu op een manier die ze zelf niet voor mogelijk hielden. Dus in de praktijk kan het toch wel…

 

Dit heeft de vestiging met 14 monteurs in 9 maanden gebracht:

  • Totale effectiviteit WPL (eff. X prod.) gestegen van 95% naar 101%
  • Duidelijkheid over taakverdeling én te volgen werkprocessen
  • Verbetercultuur binnen het team
  • Klanten ervaren meer aandacht en transparantie (CSI/NPS stijging van 9%)

Project Details